דילוג לתוכן העמוד

אורס פישר: PLAY

אורס פישר, מהאמנים הבולטים של זמננו, מציג לראשונה בחלל מוזיאלי את העבודה PLAY — מיצב בינה מלאכותית חדשני ופשוט לכאורה: תשעה כיסאות משרדיים צבעוניים נעים בחופשיות בגלריה, מגיבים למבקרים ו"מתקשרים" עמם, וחוברים למכלול מפתיע של כוריאוגרפיה אנושית.

פישר מתייחס, בהומור ובכושר המצאה, לשורה של שאלות המתעוררות בתקופתנו: מה עתידם של יחסים בין-אישיים בעולם הנשלט על ידי בינה מלאכותית? האם לחפץ דומם יכולה להיות אישיות? האם בני אדם ומכונות ניתנים להחלפה?

בסמוך לגלריה, ב"מפל האור", מוצב פסל השעווה פרנצ'סקו, בדמותו של אוצר האמנות האיטלקי הנודע פרנצ'סקו בונאמי, העומד על מקרר פתוח למחצה ובתוכו פירות וירקות. זהו פסל־נר המתנשא לגובה של ארבעה מטרים ונמצא בתהליך של התכלות: הפתיל המבצבץ מקודקודו מודלק מדי יום, והלהבה הקטנה ממיסה את דמותו בהדרגה ככל שהתערוכה נמשכת. החיבור הלא טבעי בין הדמות לבין המקרר מבליט את היחסים המתוחים בין חם לקר, בין טריות המוצרים לבין חיי אדם ארעיים ובני חלוף.

וידאו – הצצה לתערוכה אורס פישר: PLAY

מבקרים יקרים, הגלריה סגורה בשעות 14:30-14:00 לצורך עבודות תחזוקה

התערוכה התאפשרה הודות לנדיבותם של עמליה דיין ואדם לינדמן, ניו יורק, ופרו הלווטיה – המועצה השוויצרית לאמנויות; תמיכה נוספת העניק בית המכירות פיליפס, ושגרירות שוויץ בישראל

התערוכה התאפשרה הודות לנדיבותם של עמליה דיין ואדם לינדמן, ניו יורק, ופרו הלווטיה – המועצה השוויצרית לאמנויות; תמיכה נוספת העניק בית המכירות פיליפס, ושגרירות שוויץ בישראל

עוד תערוכות

שירה זלוור: התכנסות ציפורים
לצלם ולשכוח: רן טל אחרי מיכה בר־עם
מעיין אליקים: שעון, שמש
אפורה כל שיטה, רק עץ החיים ירוק לעד