דילוג לתוכן העמוד

הוגו שלי / תיאטרון הקרון

לגיל 7-13

לנועה ממש אין חשק להכין את עבודת השורשים, יש לה דברים הרבה יותר מעניינים לעשות. וחוץ מזה, לכל הילדים יש סבים וסבתות שיש להם סיפורי גבורה מרשימים, ורק סבא שלה — לא חלוץ, לא לוחם ולא גיבור.
לאט לאט בעזרת מוסיקה חיה, צלליות, פסלי עץ יחודיים והומור, חושף סבא הוגו את סיפורו בפני נועה. זהו סיפור אנושי סוחף מלא באהבה, אומץ ותקווה גדולה שנוצרה בזכות הטוב הטמון באנשים.
מחזה על אהבת אדם. כל אדם באשר הוא אדם.

המחזה מבוסס על סיפור חייו של ז'ק קנו — אביה של רונית יוצרת ההצגה, לזכרם של פרנסואה ומריה קנופס והכומר יאן ברויאן מבלגיה. חסידי אומות עולם.

ההצגה זכתה ב-3 פרסים בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2020:
פרס ההצגה הטובה ביותר
פרס המוסיקה — רונית קנו
ופרס עיצוב תאורה — דן קרגר

מנימוקי השופטים בפסטיבל חיפה:
פרס להצגת הילדים הטובה:
"זוהי יצירה שכולנו נכבשנו בקסמה. על הבמה משפחה של שחקנים, בובות ומוזיקה מופלאה, היוצרים יצרו יחדיו הצגה קטנה עם לב גדול, המשתמשת במכלול אמצעים תיאטרליים יפים ועדינים ומשרטטת בדיוק רב חוויה ייחודית ומרגשת,מלאת אהבה, פיוט אופטימיות ותקווה."

פרס המוסיקה: "בלחנים עמוקים, מורכבים ומרגשים מאד, מצליחה רונית קנו לגעת ברוך בלבם של הצופים והמאזינים ולחבר אותם ברגישות ייחודית ומדויקת למרחבי הסיפור, יוצא הדופן כ"כ של הוגו. המוסיקה ב״הוגו שלי״ מייצרת רגעים בלתי נשכחים שמהדהדים ונשארים עוד הרבה גם אחרי הצפייה בהצגה."

פרס התאורה: "באמצעים מינימליסטיים מצליח דן בכישרונו, להעביר את הצופים על ציר הזמן מעבר להווה באופן הרמוני, לפרוץ את העיסוק בבובה כאובייקט, להפיח חיים ולהעניק לה פנים וזהות. התאורה הנבונה והרגישה מרחיבה את מימדי החלל הקטן , יוצרת תחושת קיימות ואותנטיות, ומעניקה להצגה את האווירה החמימה והעוטפת של הסיפור כולו."

השתתפות בפסטיבלים:
פסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים​ 2020

יצירתה של רונית קנו
מחזה:
שחר סיטנר ורונית קנו ע"פ סיפור חייו של ז'ק קנו בימוי: נעמי יואלי שחקנים: יהונתן בן חיים, אילה דנגור, רונית קנו עיצוב במה, בובות ואביזרים: הדס עפרת מוסיקה: רונית קנו תאורה: דן קרגר תלבושות: מאי אילון