דילוג לתוכן העמוד

מפגש לרגל נעילת התערוכה איליה ואמיליה קבקוב: מחר נמריא / אווטרים של מציאות: זהויות אלטרנטיביות ומציאויות בדויות

14:30 עד 15:00 – הרצאה מאת שחר מולכו, אוצרת התערוכה
15:00 עד 16:30 – הקרנת סרטו של אורסון וולס,
F for Fake, (1973, אנגלית, 95 דקות, כתוביות בעברית)

מומלץ לבקר בתערוכה איליה ואמיליה קבקוב: מחר נמריא לפני תחילת האירוע.

מציאות בדויה, זהויות אלטרנטיבות ואמת חמקמקה הם נושאים העוברים כחוט השני הן בסרטו של אורסון וולס F for Fake, הן ביצירתם המושגית של איליה ואמיליה קבקוב. יצירת המופת של וולס היא מסה קולנועית המטשטשת את הגבול בין אמת לאשליה ומכינה את הבמה לבחינה מעמיקה של טבע האותנטיות. בדומה לו, גם בני הזוג קבקוב מתעמקים בשאלת המציאות הבדויה דרך יצירת פרסונות אלטרנטיביות כחלק מהותי מהביטוי האמנותי שלהם, ומזמנים התבוננות בתפקידו של האמן כמעצב מציאויות.

ב־F for Fake טווה וולס סיפור סביב אמנות הזיוף וההונאה. הסרט, המנווט בתוך חייהם של זייפני אמנות ידועים (לשמצה), מעורר מחשבות על גילום זהויות חלופיות, המאתגרות את האמת ומחבקות את כוחה של האשליה. באופן דומה, במוקד עבודותיו המוקדמות של איליה קבקוב, משנות ה־70, עומד ה"איש הקטן" ברוח הדמויות הספרותיות המובסות של גוגול, דוסטויבסקי וצ'כוב; דמויות פרי דמיונו, שאפשרו לו עיסוק אלגורי וביקורתי בנושאים רגישים מבחינה פוליטית. הדמויות הבדויות של קבקוב מייצגות היבטים שונים באישיותו של האמן, כ"אדם קטן עם רעיונות גדולים".

בעולם כיום, המוצף בפייק ניוז, בוטים ומערכות בינה מלאכותית, מרתק לבחון את עיסוקם של אמנים בסוגיית האותנטיות לאורך המאה ה־20.

האירוע התאפשר בתמיכתם הנדיבה של קרן MART.

הסרט שוחזר על ידי Les Films de l'Astrophore ו־La Cinémathèque française בשיתוף עם Documentaire sur grand écran, הסינמטק השוויצרי והמכון האודיו־ויזואלי של מונקו ובתמיכת קרן Neuflize OBC ומעבדת Hiventy.

עבודת שחזור התמונה והסאונד בוצעה במעבדת Hiventy באמצעות הנגטיב המקורי ובסטודיו L.E. Diapason.

מספר המקומות מוגבל | כל משתתף חייב בכרטיס.
המפגש מתקיים בצמוד למרחב מוגן.