דילוג לתוכן העמוד

על היופי ועל הכיעור #8 / אוי ואבוי: הדרה וכיעור מודרני — אסי משולם

מפגש #8 בסדרה על היופי ועל הכיעור
הסדרה בהנחיית אסי משולם וטל לניר

מפגש אחרון ומסכם בסדרה ובו נעסוק בסוגיית ההדרה. מסלון הדחויים, דרך האמנות המנוונת ועד לשומרי הסף של ימינו - נשאל מי מציב את הרף, ומי מגדיר את הגבול בין מה שיפה למכוער, בין מה שראוי להיראות למה שעדיף ויישאר בחושך.

אודות הסדרה:
מי קובע מה הוא יופי, וכיצד הייצוג משתנה בין הדורות? האם יש קשר בין אסתטיקה למוסר? כיצד מתבטא יופי רוחני או כיעור פנימי ביצירות אמנות? מדוע אידאלים של יופי אינם קבועים, אלא משתנים כל הזמן? בקורס זה יוצגו שני המושגים זה לצד זה: היפה והמכוער. בסדרת מפגשים הבנויה כצמדים ייבחנו נושאים שונים משתי נקודות מבט, ויישאלו שאלות מהותיות העוסקות באסתטיקה וביופי ככלל.
נכיר את ה"נכון" ו"היפה" וניגע באלוהי ובנשגב. במקביל נעסוק בכיעור כפונקציה אסתטית של הטמא והבזוי. נבחן את המשיכה לקיטש, לראווה, למגלומני ולספקטקל. כמו כן נעסוק בסוגיית ההדרה, וננסה להבין מי מגדיר את הגבול בין מה שיפה למה שמכוער, בין מה שראוי להיראות ובין מה שראוי שיישאר בחושך.

אודות המרצה:
אסי משולם: ראש החוג לאמנות באוניברסיטת חיפה. אמן ומרצה במגוון מוסדות תרבות ומוסדות אקדמאיים בישראל. תלמיד מחקר לתואר שלישי בחוגים למקרא ולארכיאולוגיה. זוכה פרס שרת התרבות, המדע והספורט לאמנות פלסטית לשנת 2014.