דילוג לתוכן העמוד

סרט במוזיאון / פגי גוגנהיים: מכורה לאמנות, 2015

פגי גוגנהיים: מכורה לאמנות (2015) | בימוי: ליסה אימורדינו ורילנד
96 דקות, אנגלית עם כתוביות בעברית וברוסית
לפני הסרט תיערך הרצאת מבוא מאת נועה רוזנברג, אוצרת אוסף האמנות המודרנית במוזיאון תל אביב לאמנות

סיפורה של אחת מאספניות האמנות החשובות בהיסטוריה. פגי גוגנהיים (1979-1898), שנחשבה לכבשה השחורה במשפחה של מיליארדרים אקסצנטריים, נעשתה לדמות מרכזית ומשפיעה בעולם האמנות. אף שהייתה צעירה, חסרת ניסיון, ללא השכלה ונתונה תחת מטר של ביקורת, גוגנהיים לא הרפתה לרגע משתי אהבותיה הגדולות: התשוקה לאמנות והתשוקה לחיים.

הסרט עוקב אחרי אוסף מאהביה (בהם סמואל בקט, ג'קסון פולוק ומקס ארנסט), שהיה צבעוני ומרהיב לא פחות מאוסף האמנות החשוב שבנתה. באוסף האמנות שלה נכללו יצירות רבות שהצילה לאחר שרכשה אותן באירופה בזמן מלחמת העולם השנייה והצליחה להבריח אותן מתחת לאפם של הנאצים. עלילת הסרט מדלגת בין סצינות האמנות והבוהמה של ניו יורק, פריז, ונציה ולונדון. בפסקול משולב לפרקים קולה של גוגנהיים עצמה, מתוך הקלטה שאבדה ונמצאה במסגרת התחקיר לסרט.

הסרט מוקרן בשיתוף פסטיבל דוקאביב

אחרי הסרט יוקרן סרט קצר:
כלום מלבד 34 ציורים (2022) | בימוי: אלה פאינרו, צילום: זיו ברקוביץ', הפקה: דנה ושולה הפקות בע"מ
22 דקות, עברית ואנגלית עם כתוביות בעברית ובאנגלית

ב־1955 נתרם למוזיאון תל אביב אוסף של אמנות עכשווית שכלל יצירות מאת מיטב אמני התקופה, בהן יצירות מופשטות וסוריאליסטיות, ואלפים נהרו למוזיאון לחזות בו. אבל כיצד הצליח מנהל המוזיאון דאז, אויגן קולב, להשיג אוסף פורץ דרך מעין זה? מה הניע את אספנית האמנות המפורסמת ביותר בזמנה, פגי גוגנהיים, להיעתר לבקשתו ולתרום למוזיאון קטן ולא מוכר בישראל את תרומתה הגדולה ביותר? הסרט עוקב אחר היחסים בין קולב לגוגנהיים, ומנסה לצלול לעומק השאלות הללו דרך ההתכתבויות ביניהם.

הסרט נוצר במלאת 90 שנה להיווסדו של מוזיאון תל אביב לאמנות ובמסגרת שיתוף פעולה בין מוזיאון תל אביב לאמנות והקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה


ההקרנה מתקיימת במרחב מוגן במוזיאון.
הכניסה חינם בהזמנת כרטיסים מראש בלבד | מספר המקומות מוגבל | כל משתתף חייב בכרטיס

דימוי: Hanway Films