דילוג לתוכן העמוד

תצוגה: הרגעים הגדולים של אופנה במוזיאונים #3 / קוקו שאנל וקרל לגרפלד: בליינד דייט של טיטאנים

מפגש #3 בסדרה תצוגה: הרגעים הגדולים של אופנה במוזיאונים
בעקבות התערוכה: Karl Lagerfeld: A Line of Beauty (2023) | Metropolitan Museum of Art, New York

נצלול לסיפורם של קוקו שאנל וקרל לגרפלד שמעולם לא נפגשו. ב־1983 מונה לגרפלד למעצב ראשי של בית האופנה שאנל, והפיח חיים חדשים במיתולוגיה שהותירה אחריה קוקו שאנל: השמלה השחורה הקטנה, הפנינים ותיק 2.55 המפורסם – סמל השיק הצרפתי. נציץ מאחורי הקלעים של בית שאנל, יקום מסעיר ורווי סודות אפלים. כמעט חמש שנים עברו מאז הלך לגרפלד לעולמו וזו נקודת זמן טובה לתהות גם על עתידו של בית האופנה.

מרצה: יערה קידר

אודות הסדרה:
בשנים האחרונות נהיו תערוכות אופנה לשוברות השיאים החדשות של המוזיאונים המובילים בעולם, ובמקביל מסלולי תצוגות האופנה נהיו לזירה אמנותית פורצת דרך. בסדרת ההמשך ״תצוגה״, תוביל יערה קידר את הצופים לשמונה מסעות נוספים בעקבות תערוכות אופנה מכוננות ששינו את הגדרות המרחב האמנותי. יחד נצלול אל מערכת היחסים המרתקת של אמנות ואופנה, ונעמיק את ההבנה במקומה של האופנה בהיסטוריה, בחברה, במעמד האישה, בכלכלה ובעולם סביבנו.

אודות המרצה:
יערה קידר
, אוצרת והיסטוריונית של אופנה, ודוקטורנטית בתוכנית ללימודי תרבות באוניברסיטה העברית בירושלים. אצרה תערוכות רבות בארץ ובעולם. בעלת תואר מוסמך בהצטיינות מהמחלקה למחקר ולהיסטוריה של האופנה באוניברסיטת ניו יורק, ותואר בוגר בהצטיינות מהחוג לעיצוב אופנה משנקר, בית ספר גבוה להנדסה ועיצוב. התמחתה במשך שנתיים במכון התלבושות של מוזיאון המטרופוליטן בניו יורק.