מפגש בזום / אנט מסאז'ה, "נדריי"
לנוכח המצב הביטחוני יהיה המוזיאון סגור לקהל הרחב. רוב הפעילויות במרחבים הפיזיים נדחות עד להודעה חדשה, פרט לכמה אירועים (ההשתתפות ללא עלות אך נדרשת הרשמה מראש).
ימים קשים מנשוא עוברים על כולנו. כדי לסייע, ולו במעט, אנו מציעים, זה השבוע החמישי, שעה של הפוגה: בכל יום נקיים הרצאות ומפגשים מרתקים בזום, ללא עלות.
השבוע ניזכר בתערוכות עבר במוזיאון, נכיר מקצת מהיצירות האהובות באוספיו ונבקר באוספים חשובים ברחבי העולם. אנו מזמינים אתכם, קהל שוחרי התרבות, ליהנות משעה של סקרנות.
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים.
—
אנט מסאז'ה, "נדריי" / מרצה: גלית לנדאו אפשטיין, אוצרת משנה, המחלקה לאמנות עכשווית
לאורך חמישים שנות יצירה גיבשה אנט מסאז'ה (נ' 1943, חיה ועובדת בפריז) גוף עבודה מגוון, יוצא דופן ופורץ דרך במבחר סוגי מדיום ובטווח רחב של גדלים – מרישומים אינטימיים ועד מיצבי ענק סוחפים. תפיסת עולמה החברתית־פמיניסטית של מסאז'ה חותרת בעקביות תחת המוסכמות, ומציגה מופע תיאטרלי גדוש ומטלטל.
תערוכת היחיד הראשונה שלה בישראל, תשוקה, הפרעה, נפתחה במוזיאון במרץ 2022 וסקרה את יצירתה הנעה סביב שני צירים מרכזיים אלה. אחת העבודות המרשימות בתערוכה, נדריי, נמצאת באוסף האמנות העכשווית של המוזיאון ומשמשת דוגמה מובהקת לשפה החזותית הייחודית של מסאז'ה. בהרצאה נתחקה אחר תהליכי היצירה של אחת האמניות הבולטות והמשפיעות בזירה הבין־לאומית, שמצהירה: "האמנות היא הדת שלי... אמנות טובה צריכה לרגש. בלי רגש או תשוקה אין טעם לחיים".
—
דימוי: אנט מסאז'ה, נדריי, 1992, מתנת אודרי אירמס לידידי מוזיאון תל אביב בארה"ב, בהשאלה למוזיאון תל אביב לאמנות, לכבוד שמואל והרטה עמיר
© ADAGP, Paris, 2019