מפגש בזום / אלברטו ג'קומטי: שוב, מהתחלה
לנוכח המצב הביטחוני יהיה המוזיאון סגור לקהל הרחב. רוב הפעילויות במרחבים הפיזיים נדחות עד להודעה חדשה, פרט לכמה אירועים (ההשתתפות ללא עלות אך נדרשת הרשמה מראש).
ימים קשים מנשוא עוברים על כולנו. כדי לסייע, ולו במעט, אנו מציעים, זה השבוע הרביעי, שעה של הפוגה: בכל יום נקיים הרצאות ומפגשים מרתקים בזום, ללא עלות.
השבוע ניזכר בתערוכות עבר במוזיאון, נכיר מקצת מהיצירות האהובות באוספיו ונבקר באוספים חשובים ברחבי העולם. אנו מזמינים אתכם, קהל שוחרי התרבות, ליהנות משעה של סקרנות.
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים.
—
אלברטו ג'קומטי: שוב, מהתחלה / מרצה: רונילי לוסטיג-שטינמץ, אוצרת התערוכה
התערוכה הציגה, לראשונה בישראל, מבחר מקיף מעבודותיו של אלברטו ג'קומטי (1966-1901), מהחשובים באמני המאה ה־20. ג'קומטי מוכּּר בראש ובראשונה בזכות העבודות שיצר אחרי מלחמת העולם השנייה, ועיקרן פסלי דמויות שחזותן אוניברסלית ועל־זמנית: נשים עומדות, גברים הולכים ופסלי ראש דרמטיים ועזי־מבע, הניחנים באיכות רגשית מודגשת. דמויותיו הגבשושיות והדקיקות במפגיע, מנוכרות וכמו אכולות חרדה, נהיו איקונות של התקופה, כהתגלמות של חשבון הנפש והאימה שאפיינו את העידן שלאחר המלחמה. התערוכה, שחנכה את ביתן איל עופר לאמנות, עקבה אחר התפתחות עבודתו של ג'קומטי, התעמקותו בחקר הדמות האנושית וניסיונותיו החוזרים ונשנים, לדבריו, "ללכוד את הראייה". זוהי הזדמנות חד פעמית לשמוע מאוצרת התערוכה על תהליך האוצרות של התערוכה יוצאת הדופן, שנסגרה זה עתה.
—
דימוי: אלברטו ג'קומטי, שלושה גברים הולכים (כיכר קטנה), 1948
קרן ג'קומטי © עזבון אלברטו ג׳קומטי / ADAGP פריז, 2023