דילוג לתוכן העמוד

האב / הקרנת טרום בכורה + הרצאה

הרצאה מפי ד״ר יורם מערבי, מומחה לגריאטריה במרכזים הרפואיים הדסה ובאוניברסיטה העברית בירושלים, אשר ליווה את התוכנית המצליחה "80 וארבע" ששודרה בערוץ כאן 11 והפגישה בין ילדי גן לקשישים. ההרצאה תעסוק במחקרים עכשוויים בנושא זקנה ודמנציה, כיצד המדע מתקרב למציאת טיפול, ומסר לעתיד טוב יותר. לאחריה הקרנת טרום הבכורה של הסרט המדובר ״האב״.

בימוי: פלוריאן זלר
שחקנים: אנתוני הופקינס ואוליביה קולמן

אנגליה 2020 | 97 דק' | אנגלית (תרגום לעברית)
הבחירה הרשמית פסטיבל סאנדנס 2020

אחד הסרטים המרגשים, המדוברים והמעוטרים של השנה, בכיכובו של אנתוני הופקינס בתפקיד שזיכה אותו בפרס האוסקר; מועמד לשישה פרסי אוסקר (כולל פרס הסרט, השחקן ושחקנית המשנה הטובים ביותר), זוכה שני פרסי אוסקר, מועמד לארבעה פרסי גלובוס הזהב, זוכה שני פרסי BAFTA.

בעבור סרטו הראשון כבמאי סרטים, בחר המחזאי עטור הפרסים פלוריאן זלר לעבד את המחזה המצליח שלו למסך הקולנוע. הוא נעזר בכישוריו של התסריטאי זוכה האוסקר כריסטופר המפטון ("יחסים מסוכנים", "כפרה"), ובתצוגות משחק פנומנליות של זוכי האוסקר אנתוני הופקינס ואוליביה קולמן.

אנתוני בן השמונים הוא איש קשה, תובעני ומתבודד שדוחה כל מטפל אישי שמציגה בפניו אן, בתו האוהבת והמסורה. אן המיואשת אינה מסוגלת יותר לערוך ביקורים יומיומיים אצל אביה החולה, ומתקשה במיוחד להתמודד עם בעיות הזיכרון הקשות שלו. האם אביה, שאוחז בשארית כוחותיו במציאות חמקמקה, מסוגל לשמור על זהותו אם אינו זוכר את עברו? אן אומנם מתאבלת על האובדן של אביה בעודו בחיים – אך תוהה לגבי החיים שלה, האם אין לה זכות לממש אותם? כיצד היא אמורה לחיות, אם היא מטפלת באביה 24 שעות ביממה?

"הופעה ששווה אוסקר... חוויה קולנועית בלתי נשכחת" The Guardian
"דרמה שתרסק אתכם לחתיכות ולא תישכח במהרה... הופקינס וקולמן בהופעות ענקיות שמוכיחות שהם שניים מהשחקנים הגדולים
ביותר שעובדים כיום
" — AwardsWatch
"הפגנת משחק שהיא טור־דה־פורס של אנתוני הופקינס... הסרט הכי מקורי, סוחף ומשכנע שאי פעם ראיתם על מסך הקולנוע" —Variety
"הופעתו המופלאה של אנתוני הופיקנס תורמת רבות לעבודת הבימוי הנהדרת של פלוריאן זלר״ — The Hollywood Reporter

לצפייה בטריילר >

משך האירוע: 3 שעות

לשמירה על בריאותכם יש להקפיד על הנחיות משרד הבריאות ועל כללי ההיגיינה המפורטים:
חובת עטיית מסיכה המכסה את אזור האף והפה באופן מלא בכל זמן הביקור במוזיאון, ישיבה במקומות המסומנים בלבד, אין להכניס דברי מאכל לאולמות